W miniony weekend modelarskie środowisko gościło na warszawskim Bemowie. W SP 356 odbyły się ostatnie wyścigi w sezonie halowym dla samochodowych modeli RC, była to V EHMP OnRoad 2023.
W piątek otwarto halę gimnastyczną dla ekipy ATA Racing Team, która sprawnie ruszyła z budową toru. Dla modeli wyścigowych rozkładanie toru jest znacznie łatwiejsze. nie ma hopek ani przeszkód. Mimo to należy wykonać to starannie, by szybkie wyścigi odbywały się bezpiecznie. Należy także pamietać o podeście, który zapewnia z jednej strony komfort kierowców ale także musi być stabilny by kierowcy mogli bezpiecznie prowadzić swoje auta.
Strefa serwisową przewidziano w korytarzach i łącznikach wokół sali gimnastycznej. Miejsca nie brakowało dla zawodników.
Nie zabrakło także specjalnego kącika dla kontroli technicznej:
W sobotę o 8 rano otwarto halę dla zawodników, a wolne treningi rozpoczeły się niespełna pół godziny później. Na ten dzień przewidziano jeszcze dwa treningi kontrolowane oraz aż pięć kwalifikacji. Po mimo sporej ilości grup jeżdżenia było dużo.
Po wolnych treningach odbyła się odprawa dla zawodników, w której organizator i sędziowie wyjaśnili ponownie najistotniejsze kwestie:
A po tej krótkiej przerwie zawodnicy ruszyli do zaciętej rywalizacji. Wszak to ostatnia runda…
Poniżej galeria z walki na torze:
Oraz trochę kadrów z kuluarów i ze strefy serwisowej….
Niedzielne wyścigi rozpoczęto treningiem. Każdy miał ostatnią szansę na sprawdzenie sprzętu i wprowadzenie ostatnich korekt nastaw w autkach. Organizatorzy przewidzieli po trzy wyścigi finałowe dla każdej grupy. Przypomnijmy przy okazji, iż do klasyfikacji końcowej brane są pod uwagę wyniki z dwóch najlepszych wyścigów. A teraz zapraszam ponownie na tor i niedzielne finały:
Walka na torze bywa brutalna – jak mawiał klasyk: wyścigi samochodowe bywają sportem kontaktowym. To co dzieje się na torze nie jest bez wpływu na strefę serwisową. Te zawody to nie tylko bezpardonową rywalizacja, w serwisie technicznym podczas pracy u podstaw z modelami zawodnicy wymieniają się swoimi poglądami, pomagają w naprawie modeli nowicjuszom, a nie rzadko wspierają dobrymi radami innych… A mądrego zawsze warto wysłuchać….
W trakcie zawodów ekipa Racing Team pracuje na różnych frontach. W swoim kąciku technicznym sędzia sprawdza modelek przed każdym biegiem. Sędzia główny czuwa nad systemem pomiarowym i puszcza wyścigi. A w tzw. między czasie trzeba przygotować się do uroczystej dekoracji. Wypisać dyplomy i przygotować puchary:
I nie należy zapomnieć o naszym reportaże Szymonie – każdy może udzielić wywiadu, a nie jedno wydarzenie już zostało sfilmowane:
Po trzech wyścigach finałowych następuje krótka przerwa. Sędzia główny ma czas na podsumowanie wyników. Ostatnie uzupełnianie dyplomów i nadchodzi czas uroczystej dekoracji, ale nim to nastąpi kilka wspólnych pamiątkowych ujęć:
Wyniki V EHMP OnRoad 2023:
Klasa E-10 Kadet:
- Nikola Kopieńska
- Dominik Marczyk
- Tymoteusz Oleńczak
Klasa E-10 Formuła:
- Tomasz Małkiewicz
- Jacek Rogoziński
- Wojciech Bochenek
Klasa E-10 FWD:
- Paweł Staszewski
- Michał Milanowicz
- Adrian Lippich
Klasa E-10 TC Stock 13.5T:
- Arkadiusz Smyk – Automobilklub Polski
- Bartłomiej Siembieda
- Paweł Miąsek
Klasa E-12 GT:
- Robert Gurgul
- Michał Tronowski
- Michał Milanowicz
Klasa E-10 TC Modiefied:
- Arkadiusz Smyk – Automobilklub Polski
- Adrian Lippich
- Paweł Miąsek
Klasa E-12:
- Norbert Omelańczuk
- Jakub Klapacz
- Adrian Lippich
Klasa E-14 Truck
- Arkadiusz Smyk – Automobilklub Polski
- Aleksander Smyk – Automobilklub Polski
- Michał Szewczyk
- Dariusz Smyk – Automobilklub Polski
- Andrzej Różycki – Automobilklub Polski
- Kacper Pietrasiński – Automobilklub Polski
- Paulina Oleńczak
- Rafał Fogiel – Automobilklub Polski
- Karol Siedlecki
- Bartłomiej Lechowski
Klasa E-10 TC Open
- Szymon Pietrasiński – Automobilklub Polski
- Wojciech Bochenek
- Bartosz Wojnarowski
Szczegółowe wyniki z IV EHMP Offroad 2023 znajdziesz na portalu MyRCM.
Mistrzowie Polski
To była ostatnia runda Halowych Mistrzostw Polski Modeli RC OnRoad – w związku z czym podliczono punkty ze wszystkich rund i na ich podstawie udekorowano mistrzów w swoich klasach:
Klasa E-10 Kadet:
- Nikola Kopieńska
- Dominik Marczyk
- Tymoteusz Oleńczak
Klasa E-10 Formuła:
- Tomasz Małkiewicz
- Jacek Rogoziński
- Rafał Zeljaś
Klasa E-10 FWD:
- Paweł Staszewski – Automobilklub Polski
- Michał Milanowicz
- Adrian Lippich
Klasa E-10 TC Stock 13.5T:
- Arkadiusz Smyk – Automobilklub Polski
- Bartłomiej Siembieda
- Paweł Miąsek
Klasa E-12 GT:
- Robert Gurgul
- Michał Tronowski
- Michał Milanowicz
Klasa E-10 TC Modiefied:
- Arkadiusz Smyk – Automobilklub Polski
- Paweł Miąsek
- Jakub Żebrowski
Klasa E-12:
- Jakub Klapacz
- Norbert Omelańczuk
- Adrian Lippich
Po uroczystej dekoracji tradycyjne wywiady z wybranymi mistrzami i utalentowanymi zawodnikami oraz pamiątkowe fotki:
W imieniu organizatorów gratulujemy osiągniętych wyników, tytułów mistrzowskich. Zaś ze strony zawodników za wspaniała organizację zawodów, za wsparcie Urzędu Dzielnicy Bemowo, Automobilklubu Polski oraz Panu Niko reprezentującego firmę ATA. A także zespołowi Sędziowskiemu oraz ekipie ATA Racing Team za pomoc w przygotowaniu kolejnych zawodów.
P.S. Już za niespełna dwa tygodnie widzimy się na torze Offroadowym!!
Szczegółowe wyniki z IV EHMP Offroad 2023 znajdziesz na portalu MyRCM.
Fotorelacja z poprzednich zawodów znajduje się tutaj.