Od czasu do czasu odwiedzamy dom aukcyjny ARDOR, a to ze względu na samochody. Tak jak już wcześniej wspominałem do wydania specjalnego poszukujemy wyjątkowych i rzadkich aut. Zdarza się tak, czasami, że wiemy o ich istnieniu lecz informacji o nich jest niezbyt wiele. Tak właśnie jest z Chrysler Six….

Chrysler Six – czyli 6 był produkowany w latach 1926-1930. Pod nazwą sześć kryło się wiele modeli od limuzyny po kabriolet a nawet roadster. Specyficznym dla tego auta były jego kształty – utrzymane w ówczesnym stylu retro. Mocno pozaokrąglane błotniki, łukowate linie nadwozia i chromowane elementy ozdobne. Zasadniczo występował w dwóch odmianach jako dwu i czterodrzwiowy. W początkowych latach produkcji był napędzany rzędowym silnikiem o pojemności 3,3 litra i mocy 68 KM. Poźniej zastąpiono go większymi jednostkami – aż do 4,1 litra.

Six był pionierskim modelem, który wprowadził wiele nowości technicznych w tamtym okresie. Był jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który oferował sześciocylindrowy silnik, hydrauliczne hamulce i amortyzatory olejowe. Odniósł duży sukces rynkowy i przyczynił się do umocnienia pozycji marki Chrysler. Model ten był cenowo konkurencyjny w porównaniu do innych samochodów klasy średniej. Dzięki czemu zdobył popularność wśród klientów, ciesząc się uznaniem za jakość i niezawodność.

W 1931 roku Chrysler Six został zastąpiono go przez nowy model o nazwie Chrysler Imperial, który kontynuował tradycję marki w produkcji luksusowych samochodów.

Wszystkich zainteresowanych tym i również innymi modelami samochodów zachęcam do zapoznania się z magazynem AutoRok, w którym to właśnie są opisywane takie motoryzacyjne „cacuszka”.

A tymczasem zapraszam do rzucenia okiem na galerię Chrysler Six:

Więcej zdjęć samochodów znajdziesz w moim portfolio lub w kategorii samochody, zapraszam także do odwiedzenia Facebooka.