Moda na SUVy nie mija. Każdy producent ma w swojej gamie choćby jeden model. Mazda ma ich więcej. Dziś redakcja AutoRoku przyglądała się uważnie nowej Mazda CX-60.

Co ciekawe to auto zostało nominowane do do TOP 5 w Car of the Year Polska. To oznacza że polscy dziennikarze widzą coś więcej w tym aucie. O tym jak wypadło w teście będzie można niebawem przeczytać na łamach AutoRoku. Szczerze mówiąc to byłem zaskoczony tym jak duże to auto – zdjęcia tego dobrze nie oddają. CX-60 to tzw. twarda hybryda – ma większy akumulator i co za tym idzie większy zasięg na napędzie elektrycznym. Poniżej kilka ciekawostek i moich spostrzeżeń:

  • Klasycznie umieszczony silnik – czyli wzdłużnie – o pojemności 2,5 L i mocy 191 KM
  • Silnik elektryczny o mocy 175 KM
  • Łączna moc 327 KM
  • Łączny maksymalny moment obrotowy 500 Nm
  • Automatyczna 8 stopniowa skrzynia biegów, napęd na obie osie
  • Przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s, maks. prędkość 200 km/h
  • Pojemność bagażnika 570-1726 L
  • Zużycie paliwa – ok. 9 L / 100 km
  • Przy ruszaniu i spokojnej jeździe cicho i przyjemnie, jednak mocniejsze przyciśnięcie gazu powoduje znaczący wzrost głośności
  • Po równej drodze prowadzi się dość przyjemnie, jednak na gruntowej wyraźnie odczuwa się sporą masę pojazdu

A teraz zapraszam do skromnej galerii stworzonej dla Mazda CX-60:

Więcej zdjęć samochodów znajdziesz w moim portfolio lub w kategorii samochody.